GLAD PÅSK

Stick, virka och brodera Lilla KaninVi söker mönster för att göra Lille Kanin!

Här kommer en tävling för dig som är händig. Vi söker mönster för att kunna göra sin egen Lilla Kanin, förbundets maskot. Mönstren ska spridas till föreningarnas hobbygrupper och enskilda medlemmar.

Vi vill ha in era mönsterbeskrivningar och ett exemplar av det färdiga resultatet senast den 30 september. Alla som skickar in ett exemplar belönas. De färdiga resultaten kommer förbundet visa upp på lämpliga ställen och beskrivningarna kommer att spridas. De färdiga resultaten skickas inte tillbaka.

Skicka ditt förslag till:
Reumatikerförbundet
Norah Avielle
Alströmergatan 39
Senast den 30 september 2015.

Kort om Lille Kanin

Lille Kanin har varit Reumatikerförbundets maskot sedan 2006. Han är skapad av Ingela Gustavsson som i många år berättade om Lille Kanins öden och äventyr i medlemstidningen och hon gav också ut en bok.

Illustrationer gjordes av Magnus Alkmar.

Mjukdjuret Lille Kanins uppgift är att vara maskot och stödja forskningen. Han säljs i Medlemsbutiken för 99 kronor och finns också som nyckelring för 40 kronor.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!